måndag 1 februari 2010

tvivel

just nu ligger jag här och tvivlar.. funderar faktiskt på om detta med oslo är något jag verkligen vill? jag vet vad min stora dröm är, men jag vet även om mina brister som kan göra det väldigt svårt för mig att nå dit. men jag vet inte hur jag ska hantera dem. vad ska jag göra för att gå förbi det och bli det jag drömmer om? kan jag bli det? finns möjligheten?

jag hoppas det iaf. men ska ge oslo en ordentlig chans nu, funkar det inte får jag prova något annat. jag vet att jag ofta bli sån här när jag inte har något speciellt att göra.. så nu ska jag allt hitta på något, och sen får vi se vad som händer. kanske kommer att känna mig bättre när jag kommer igång med jobbet och så på onsdag, sen får jag ju eget boende på fredag me. så jag har ju världens möjlighet här till slutet på mars. och om jag ger upp nu så vet jag att jag kommer att ångra mig resten av livet.

så nog med tvivel och depp. nu ska iaf jag rycka upp mig och göra det bästa av situationen.. gå ut och ta en cig ;) haha.. kanske inte det bästa jag kan göra.. men alltid något. måste verkligen fundera på vad jag vill med mitt liv och min framtid.. för just nu har jag ett helt tomt pappersark framför mig, men inga idéer.. känns inte som att jag har något att bygga på heller, men man får skapa sig sina egna möjligheter, sina egna byggstenar, ingen annan kommer att göra det åt dig!

så, de var dagens deppstund! nu åker leendet på och jag ska vara glad över alla fina vänner jag har både här och hemma i tidaholm.. och min familj som jag vet stöttar mig, vad jag än åtar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar