lördag 14 november 2009

fredag den trettonde = ingen bra dag

ne, gårdagen va ju som ni kanske vet fredag den trettonde = otursdag? ja, igår va den faktiskt de.. kan ta allt i stora drag, hände en hel del..

började med att jag vaknade hyfsat pigg och gjorde mig iordning för att åka till jobbet, så långt va allt lugnt.. sen klockan tolv typ kom min bror fram och skulle hämta bilen för han skulle köra in mamma till kss (kärnsjukhuset) :S hon hade fått kramper i bröstet på jobbet och skakat i hela kroppen.. så de hade kört fram henne till vårdcentralen här i stan... sen körde john vidare henne till skövde för ytterligare prover.. självklart hetsar jag upp mig, det är ju min mamma.. efter ett par timmar försökte jag få tag på dem, men inget svar.. man får ju inte ha på mobilen på sjukhuset.. men oroad som ja va så kände jag att jag inte orkade vara kvar på jobbet.. gjorde ändå ingen nytta, så ringde chefen och frågade om de va okej ifall ja ringde in malin tidigare så ja kunde gå hem.. inga problem.. tur att man har så goa arbetskamrater !
emma va framme på jobbet då och hon om någon känner ju mig, så hon sa åt mig att gå hem eller åka in till john och mamma.. men eftersom ja inte visste vart de va kunde ja ju inte de..

sen när ja va på väg från jobbet ringde jag moa, och då va hon, anela och linnea på stan och skulle fika, så jag hängde med dom.. fick prata av mig lite med dom me, och även tänka på lite annat.. vilket va riktigt skönt..

sen följde anela med mig hem på ett par pennar och lite tjöt.. sen ringde john och mamma och sa att allt va okej, men att de ville behålla mamma över natten för att verkligen se att allt va okej..

kvällen tillbringade jag med att först kolla på idol, sen ta bilen bort till bror och dem för att joina deras förfest, fast jag var nykter.. sen skulle de till brygget, så vi följde me.. hade ändå inget att göra och skulle hämta moa och gänget i falköping vid två.. så skönt att ha ngt att fördriva tiden med.. men när folk fick höra att jag körde så utnyttjade de självklart de.. gick in och ut på brygget tre gånger.. vakterna och killarna i garderoben tyckte de va skit kul..
men brygget var för en gångs skull kul..
sen va de dax att åka till fkp.. snöblask och halt är inget jag föredrar att köra i.. men ditvägen gick bra då jag körde på stora vägen.. men när jag plockat upp alla så va vi två för många :/ så vi åkte en lite väg hem = massa blask.. och eftersom jag körde av vägen i februari då de va blask så kärde jag rent ut sagt som en kärring.. låg i typ 30-40 och va livrädd.. inte kul..

men jag kom hem helskinnad och alla andra med.. va hemma vid fyratiden så somna gott..

okej, det kanske inte låter så hemskt hela dan, men för mig kändes det som en av de jobbigaste dagarna i mitt liv, om inte annat detta år..


men tur att jag har så underbara vänner som vet vad jag behöver, både få prata av mig och få något annat att tänka på.. vad skulle jag göra utan er? <3

och mamma, du får inte göra så.. lyssna på mig i framtiden, vill inte ha dig på sjukhus, du ska vara här !
älskar er verkligen ! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar