onsdag 21 oktober 2009

funderar

ligger här och funderar.. på vad? jadu, allt och ingenting faktiskt.. funderar på bland annat hur saker och ting kunde ha varit, hur de är. varför det är så. osv.. även en hel del saker jag gjort.. både dumma och smarta eller vad man ska säga.. visst, jag kan väl säga att jag inte gjort ngt som jag direkt ångrar, även fast de kanske inte va så himla smart egentligen.. men vad fan.. man kan ju inte gå runt hela livet med orden "tänk om..." i bakhuvudet.. tänk om jag inte har gjort så.. tänk om jag hade gjort det istället.. hur jobbigt skulle inte det vara? visst, tanken finns där.. tänk om jag inte hade skickat det där smset, tänk om jag hade ringt istället.. men vad kan jag göra åt det nu? gjort är gjort..

erkänner att den sista tiden har jag kanske gjort en hel del osmarta saker.. druckit lite väl mkt, sagt ngt dumt utan att tänka mig för.. men som sagt.. vad kan jag göra åt det nu.. visst, kunde jag vrida tillbaka tiden och få det ogjort skulle jag säkert starkt överväga det.. men det går ju inte.. bättre att stå för det.. visst, det kanske var ett misstag, men jag är inte mer än mänsklig.. det sägs ju att man lär sig av sina misstag, så jag tror på det.. man kan inte leva med tänk om... gå vidare istället och se det som att du säkerligen lärde dig ngt av det.. det finns en mening med allt som sker.. det tror iaf jag..

ne, nu har jag än en gång fått utlopp för en del av mina tankar.. så nu ska jag övergå till john blund..



är det fel att säga att jag saknar dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar