måndag 19 oktober 2009

bra bloggare

jag måste bara tipsa er alla om en mkt bra blogg (än så länge iaf) http://Stinalee.se . hon skriver så underbart genomtänkt.. fast ändå känns det att hon bara skriver utan att tänka.. svårt att förklara.. jag bara älskar hennes sätt att skriva.. det är inte som alla andras.. hon beror verkligen med sina ord.. har nyligen börjar läsa hennes blogg, och såg idag att hon nu eventuellt ska lägga ner den :/ tråkigt.. men jag kan förstå henne.. kanske inte alltid är så kul att bli igenkänd för att man skriver om sitt privatliv.. kan inte heller vara så kul att få spydiga och rent ut sagt elaka komentarer från avundsjuka människor som inte vet vad de själva pratar om för fem öre..

det är en sak jag verkligen inte förstår mig på (apropå spice girls) hur folk kan säga elaka saker om folk de inte känner.. hitta på saker bara för att göra andra ledsna.. har ni inget bättre för er? eller kan ni inte bara säga det rakt ut? finns det egentligen något värre än att höra dumma påhitt från någon man inte ens känner.. genom nån som känner nån som känner nån som sa ngt sånt? det är ju helt värdelöst.. förstår inte hur en del folk tänker ibland.. jag säger inte att just jag råkat ut för detta nu.. men ändå..

hatar förutfattade meningar. jag säger inte att jag är bättre själv, visst kan jag också ha förutfattade meningar om en del personer, men jag försöker iallafall att bilda mig en egen uppfattning om det mesta.. man kan inte säga att man inte tkr om ngt som man inte provat.. för att ge ett äckligt enkelt exempel så kan jag inte säga att jag inte gilla suchi (stavning?) för jag har aldrig vågat prova det.. men jag kan ärligt säga att tanken på rå fisk inte är så lockande.. förstår ni vad jag menar?

säg inte att du inte gillar ngt du inte provat. att du aldrig skulle göra ngt du inte vet ngt om eller att du aldrig skulle kunna umgås med den personen innan du ens känner henne/honom.. det är bara dumt..

nu vet jag inte riktigt vart detta inlägget är påväg.. men ibland måste man ju bara få uttrycka sig på ngt sätt.. om det gäller att skriva av sig sina tankar eller att prata av sig.. same shit.. men nu kände jag att jag bara va tvungen att få detta sagt, och vill inte gärna ringa och väcka ngn vid tjugo över tolv på natten för att säga detta.. men nu har de som vill chansen att se vad jag tänker.. just nu iaf :p


undrar även hur svårt det kan vara för en del att svara på ett sms ibland.. säg inte saker som du inte menar.. vill du inte, så säg det såå jag slipper undra, vill du men vågar inte.. take the chance, vad har du att förlora.. och om du beslutar dig för att göra det så vore jag glad.

menmen, nu har jag sagt det jag vill och det sista jag har att säga för nu är:
god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar