tisdag 13 september 2011

Underbart!

Ibland kan jag verkligen inte säga annat än underbart!! Älskar när man hittar sina egna lösningar på små i-landsproblem ;) hihi..

Ikväll har jag bara tagit det lugnt och lagat mat, diskat, plockat iordning lite, pluggat lite och även gått en promenad med Caroline :) en helt okej kväll med andra ord.. Älskar att bo själv i min egen lägenhet med mina egna saker där jag kan göra vad jag vill, hur jag vill och när jag vill.. Jag kan ha tre dagars disk stående, kläder på hela golvet och allmänt stökigt utan att någon klagar ;) (mamma, missförstå mig rätt).. Men samtidigt känner man sig ju självklart ensam ibland, tex som nu när jag varit sjuk.. Då finns de ju inget bättre än att bli ompysslad av mamma och få känna sig som ett litet barn igen :)

Även fast jag trivs så otroligt bra här i Helsingborg i min lilla lägenhet och med skolan och alla underbara människor så kan jag inte annat än att sakna min familj och alla andra där hemma.. Saknar inte staden, skitsnacket och de som kallar sig för ens "vänner" men som inte alltid finns där när man behöver dem.. De som inte ens kan skicka ett sms för att fråga hur allt går.. Men dem skiter jag i.. De har jag lämnat och känner väl rent ut sagt att jag inte behöver dem i mitt liv om de inte kan ta mig för den jag är, det jag står för och som unnar mig att jag följer mina drömmar och strävar efter mina mål.. Jag vet vilka som är mina riktiga vänner, och det är jag så himla glad för! Jag vet vilka som verkligen betyder något och vilka som jag vill ha i mitt liv, och som förhoppningsvis vill ha kvar mig i sitt..

Nu blev jag visst ganska så sentimental här, men det jag egentligen vill ha sagt är väl att även fast jag trivs bättre än jag någonsin gjort och det känns bättre än jag vågade hoppas på, så saknar jag alla mina nära och kära som finns kvar där hemma i Tidaholm. Men jag hoppas och tror att de alltid kommer att finnas där för mig, och jag hoppas att de vet att jag fortfarande finns här för dom, trots att jag flyttat 30 mil så har vi ju alltid telefon och internet :)

Men nu ska jag nog ta och plugga lite till innan jag kallar på john blund :)

Sov gott! Puss puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar