torsdag 2 februari 2012

Allt för min syster!

Nu blir det två inlägg på raken här.. Men kom precis på att jag egentligen hade mer att skriva bör ja skickat iväg de förra inlägget..

Såg precis filmen allt för min syster och då började jag tänka.. Nu ska jag försöka att inte bli sentimental här eller skriva för mkt som kan missförstås eller misstolkas.. Men när jag kommer igång att skriva så blir de lätt så ändå.. Så om någon tar detta på fel sätt så ber jag om ursäkt redan nu..

De känslor jag fick av den här filmen är ungefär de samma som när jag såg a little bit of heaven.. Båda filmerna är väldigt sorgliga och gripande, och det får mig att tänka på allt onödigt som vi människor skapar när det gäller relationer.. Varesig det handlar om familj, partner eller vänner.. Varför ska man hänga upp sig på småsaker? Jag säger inte att jag är bättre själv.. Men det är egentligen så grymt onödigt.. Efter att ha sett en film som denna så ligger jag nu i sängen och tänker.. På egentligen allt och ingenting.. Jag ångrar saker jag gjort men även saker jag inte gjort.. Och samtidigt undrar jag varför man alltid ska ångra sig och älta det förflutna? Det tar ju egentligen bara så mycket tid och energi när man istället borde släppa det och gå vidare.. Gjort är gjort, det som har hänt kan man aldrig ändra på.. Jag är en sån person som brukar älta och analysera saker som hänt och saker jag gjort.. Men nu har jag börjat tänka mer på just det att det inte går att ändra eller ta tillbaka.. Egentligen är det bara att släppa det och leva vidare, hur svårt det än kan vara.. Vissa saker kan man självklart ställa till rätta igen, men oftast är det redan för sent.. Men vad ska man göra åt det?

Nu känner jag att jag bara babblar på här ledans ögonlocken blir tyngre och tyngre och John blund knackar på.. Så jag ska säga god natt.. Men jag måste även dela med mig av ett motto som jag försöker leva efter:

"lev livet idag, imorgon kan det vara för sent!"

Okej, nu blev det kanske lite sentimentalt eller tungt här ändå.. Men när jag känner att jag måste få ur mig något så är det lina bra.. Som sagt, ingen ide att ligga och grubbla eller älta saker.. Jag försöker att inte göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar