måndag 20 september 2010

då va de över

ja, nu är valet till sveriges riksdag äntligen över.. nu finns det inte mer vi kan göra.. jag ska inte påstå att jag är nöjd över resultatet, men jag röstade och gjorde vad jag kunde.. och jag är nöjd med mitt val.. men nu finns det ingen anledning att diskutera saken längre.. det finns så mycket jag egentligen skulle vilja skriva här.. men nu kan jag bara hoppas att moderaterna sköter sitt jobb bättre än vad de gjort de senaste åren..

men allt detta med att inget av partierna i riksdagen tänker sammarbeta med sverigedemokraterna.. men då lyssnar de ju itne på svenska folket!? det var ju ändå trots allt det svenska folket som röstade in dom.. och av en anledning.. jag tror dock inte att 6% av svenska folket är rasister, och det är inte det som sverigedemokraterna står för. visst, de vill dra ner på invandringen så att vi kan ta hand om oss själva först, och de satsar enormt mycket på äldrevården.. men det är ingen som uppmärksammar sådana saker. som Åkesson sa: vi har inget problem med invandrare, det är invandrarpolitiken vi inte gillar. eller något sånt.. så egentligen anser jag att det är fel att kalla dem för rasister. nu är jag INTE sverigedemokrat själv. men jag förstår bara inte hur de andra i regeringen tänker.. speciellt inte alliansen som anser sig själva så himla nöjda över hur de skött lågkonjunkturen... BULL SHIT!! jag skulle vilja se reinfeldt i den situationen jag och min familj befonner oss i.. de skulle inte klara sig en dag.. men på sätt och vis står alliansen för många bra saker med, men jag själv anser att de röd-gröna har bättre påståenden eller vad man ska säga.. som ni kanske märker så är jag inte särskilt bra påläst när det kommer till politik, men jag gör vad jag kan och sen sista veckan har jag blivit mer och mer intresserad..

men som sagt, nu finns det inte mer vi kan göra.. tror dock att det kommer gå åt helvete i regeringen nu då det inte finns någon majoritet så jag hoppas och tror att det kommer bli omval.. men innan det blir något sånt på tal är det inget annat att göra än att acceptera resultatet och hoppas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar