fredag 16 december 2011

Svenska hjältar!

Ligger i sängen och kollar på svenska hjältar.. Blir både varm i hjärtat att det finns så fina människor som gör så gott och är så starka! Riktiga hjältar!! Samtidigt som Det finns så många fegisar som inte gör ett skit! Som hon Lisbeth som stoppade ett knivslagsmål på en spårvagn i Göteborg. Hon är en riktig hjälte medans alla andra bara kollade på utan att göra något! Hur kan man bara se något så hemskt hända? Jag vet inte själv hut jag skulle agera i en sån situation, men jag hoppas verkligen att jag inte bara skulle stå och kolla på utan åtminstone försöka göra något! Alla kan vi göra alltid nått. Man blir ju fan mörkrädd när man tänker på att det kan hända oss alla något! Tänk om det inte fanns människor som Lisbeth som grep in och tog saken i egna händer och i alla fall försöker. Hon gick emellan med sitt eget liv som insats, men hon räddade till slut livet på trekillar.. DET kallar jag hjältedåd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar